maandag 6 augustus 2012

DIY: Oorbellen met "creative plastic" ...

... oftewel schrinkelpapier.

Het begon met Joppe zijn kampvoorbereidingen. Hij had een adreslabel nodig voor aan zijn valies en ik had hier al een paar jaar een pakje "creative plastic" liggen (zo staat het  erop) dat terug opdook bij de grote opkuis ... (ik weet zelfs niet meer waar ik het kocht, maar het is gegarandeerd op héél veel plaatsen verkrijgbaar, wel op letten dat je het wel degelijk kan gebruiken in je printer!!!) Dus ik printte hierop zijn naam en adres en hij tekende zelf een dino bij.
Haha, mama, een dino bakken in de oven en dan een minidino krijgen ...



Dat gebak bracht mij op een idee. Ik zou eens oorbellekes proberen en doordat je op het papier kan printen zijn de mogelijkheden eindeloos!!! Een gaatje maken met de perforator is na het krimpen net groot genoeg om nadien een oorhangertje door te steken!

Mijn kids kwamen natuurlijk het eerst in mijn gedachten ... Een foto printen en zo ontstond mijn favoriete paar oorbellen. Heerlijk mijn schatten zo dicht bij me te hebben ;-)



Noot: papier wordt ongeveer 7 keer kleiner, maar bij mij krimpt het duidelijk meer in de lengte dan in de breedte (zou cirkeltje moeten geweest zijn, dus mijn kids tonen iets breder dan ze in werkelijkheid zijn, maar ik vind ze toch nog schoon ;-) )

Ik kocht bij Zahia een superleuk theepotje dat ik op een ring lijmde en ook daar horen oorbellen bij ... ('t is eens iets anders dan flocksels uitsnijden é)

Noot: kleuren verdonkeren bij bakken, zo kreeg ik niet zelfde groen :-(

Bij een appeltjesblogmadam horen bijpassende oorbellen...


En zo kan je om het even welk figuurtje afprinten en bakken ...


Een leuk idee als je iemand gepersonaliseerde oorbellen wil cadeau doen!
En nog zoveel ander leuks dat je ermee kan doen!!! Dus vanaf nu zal hier nog wel geschrinkeld worden met de kids ;-)

Dit was mijn papier en zo zag het eruit in de oven (ik dacht eerlijk gezegd dat het nooit goed zou komen, die gekrulde dinges, maar alles ontkrulde zich mooi en kwam plat terug uit de oven) Mijn jongens vonden het fantastisch aan het ovenraam ;-)


20 opmerkingen:

  1. wonderspul, ik zag laatst ook ringen hiervan op pinterest, ga ik ook eens proberen. LeuK!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Is heel leuk om te doen met kindjes. De mijne maakte er kampkadootjes mee voor haar leidsters. (www.2misses.blogspot.be). Ik haalde het papier bij de Ava.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oh dat krimpen! ik ging ne keer vilten! keilang aan een handtas gebreid
    dan in de wasmachien, zoals de mevrouw gezegd had! wij hebben hier echt allemaal plat van het lachen gelegen, maar het was bijna een handtas voor de barbie geworden, zo klein

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ai nee, pijnlijk ... Nog een geluk dat jullie er konden mee lachen!

      Verwijderen
  4. Moh daar heb ik nu nog nooit van gehoord ... Maar zoooo tof zeg! Tx voor de tip

    BeantwoordenVerwijderen
  5. superleuk en brengt toch wel herinneringen van vroeger naar boven

    BeantwoordenVerwijderen
  6. origineel en leuk om te doen , wist niet dat dit bestond, knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Voila, mijn drie dochters helemaal zot van dit idee. Ze weten weer wat doen op een regenachtige dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dit is echt de max, mijn dochter loopt volgens mij binnenkort met vakantieplaatje in haar oren dank zij jou :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. schoon gedaan. Mijn schrinkelpapier is duidelijk te dik en de printer nu geblokkeerd...toeme toch :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. sofie, ik heb mijn berichtje hierboven dus maar aangepast en er duidelijk bij vermeld dat je er moet op letten dat je op je papier wel degelijk kan printen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi!
    Staat ook al lang op mijn ToDo lijstje, maar tot nu toe nog niet aan begonnen.
    Nu ik die van jou zie, begint het wel weer te kriebelen ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Onze oudste is ooit met zo'n sleutelhanger voor vaderdag thuisgekomen van school ! Dat zag er ook zo leuk uit ! Die oorhangertjes zijn echt super ! Uw juwelencollectie is meteen heel mooi uitgebreid precies !

    BeantwoordenVerwijderen
  13. De uitvinding van de eeuw Hilde!!! Dit vind ik echt heel leuk, echt geen idee meer waar je dit papier haalde??

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. annelies, ik weet dat het ooit uit zo'n soldenbak kwam met koopjes waar ge vanalles kon in grabbelen... Maar was het nu in de fun, of in de colruyt ... Ik kan het echt niet meer zeggen. Maar ik zal eens uitkijken of ik het nog ergens tegenkom en laat dan zeker iets weten ...

      Verwijderen
  14. Prachtige oorbellen!
    Schrinkelpapier staat morgen op mijn lijstje.

    Maar hoe weet ik nu (precies) hoe groot mijn oorspronkelijke prent moet zijn?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. let wel op want niet op alle schrinkelpapier kan je printen hoor. En om precies te weten hoeveel je prent verkleint doe je best een testje. Niet alle papier krimpt precies eveneveel ... Meestal ongeveer 7 keer groter tekenen of printen! Succes ermee!

      Verwijderen
  15. Dit lijkt mij iets leuks!
    Ga eens op zoek naar dat papier.

    BeantwoordenVerwijderen

pin it

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...