zondag 11 november 2012

Logo-schriftje ...

Zoonlief start volgende week met logopedie... Hopelijk wordt "wajje" dan vlug gewoon "warre" ;-).
De logopediste vroeg een schriftje mee te brengen dat dienst kon doen als "heen-en-weer"-schriftje. Het enige dat ik in huis had was een basic-schriftje dat vlug wat vrolijker gemaakt werd met een stoffen kaftje.
Ik koos voor een kaftje deze keer en niet het bekleven van de kaft zoals ik hier ooit deed, want ik vreesde een beetje dat de randen in dat boekentasje anders vlug zouden rafelen...
Ik kon moeilijk kiezen tussen de vele tuto's die te vinden zijn, maar koos dan deze werkwijze.


Het resultaat werd zoals gewoonlijk gefotografeerd, maar met enige trots kan ik zeggen dat de foto's deze keer helemaal niet bewerkt zijn (enkel om ze samen te zetten) Ik volgde gisteren samen met haar twee fantastische workshops fotografie op Stiel en Stijl en weet vanaf nu bijvoorbeeld dat de S op mijn fototoestel niet staat voor Sport-foto's en de P voor Portret-foto's  ;-). En vanaf nu gebruik ik in ieder geval niet vlug meer de "automatisch"-knop.
De foto's hierboven werden genomen binnen, op een duistere dag, maar door de juiste instellingen krijg ik toch klaardere foto's ;-). Maar er zal nog veel geoefend moeten worden met het fototoestel!

23 opmerkingen:

  1. Leuk ! Zeg Hilde, die rafelende randjes kun je bij het bekleven ook makkelijk vermijden, door gewoon de stof over de buitenkaft wat om te slaan en aan de binnenkant van de kaft te bekleven, zoals je dat met papier ook moet doen bij het kaften eigenlijk. Ik deed dat toch al zo ;-)
    Enne, mooie foto's, ik hoop dat zo'n workshops zeker nog eens volgen als ik wat meer tijd heb ...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Merci voor de tip, Jo, voordeel van het kaften is natuurlijk dat ze herbruikbaar zijn é voor dezelfde schriftjes EN kunnen gewassen worden, wat niet onbelangrijk is vind ik voor iets dat met de boekentas meegaat naar school ;-)))

      Verwijderen
  2. Leuk schriftje!
    En goeie foto's zeg! Ik was vandaag op Stiel en Stijl en zag Elza D ook weer druk in de weer met allerlei fototoestellen en bijhorende uitleg. Zal wel leuk geweest zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het schriftje ziet er fantastisch uit!! En ge ziet wat een paar uurtjes goed opletten kan doen! Een paar passende elementjes in de compositie, wat weerkaatst licht en een paar details... Van mij krijg je 10 op 10 voor de foto's :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Toffe schriftjes! En mooie foto's!
    Hopelijk heeft hij de 'r' snel beet.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk gedaan, dat schriftje!
    En ja heel mooie foto's. IK heb de workshop ook gezien op Stiel en Stijl. Het leek me super, maar durfde er zelf nog niet aan deelnemen. Ik heb nog zo ontzettend veel te leren op gebied van foto's. Echt heel mooi, hoe jij dat hebt gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. oh, maar ik wist ook helemaal niets hoor van fotografie, maar vind het wel héél erg leuk en interessant. Ik heb ontzettend veel basics bijgeleerd gisteren! Dus volgende keer zeker inschrijven!!!

      Verwijderen
  6. leuk dat boekje in zo'n tof stofje! en de foto's zijn zeker geslaagd, zo binnen op een duistere dag... ik moet dat toch dringend ook eens bestuderen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super leuk schriftje van gemaakt... mooie foto's zijn ze getrokken in een box?
    Stof is echt mooi hoor.

    Hopelijk valt de logopedie mee voor de zoon.
    x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee hoor, Marina, ze zijn getrokken op een wit kastje tegen een lichtgrijze muur. Maar door extra licht toe te voegen (instelling fototoestel) zijn ze een pak klaarder!

      Verwijderen
  8. Wauw! Dat is een tof schriftje geworden! En ook de foto's zijn zeer goed gelukt! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat is echt aantrekkelijk, daar zou ik met pplezier mee naar de logo gaan, gaat de brrrr van broem broem, heel mooi uitgesproken worden :)
    Ik moet ook eens wat gaan doen om mijn foto's mooi te krijgen(licht enzo). bij is het resultaat echt heel mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi schriftje! Als logopediste zou ik het heel leuk vinden moest elk van mijn kindjes hiermee afkomen! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh, mooie foto's van een leuk schriftje!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Owla... we hebben dat weer véél te goed uitgelegd precies. :)))

    Knappe foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jullie hebben dat inderdaad héél goed uitgelegd, super bedankt!!!

      Verwijderen
  13. Oh jij was gewoon op Stiel en Stijl!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja ;-) Soms wenste ik dat ik op wat medeblogsters een gezicht kon plakken, zou leuk zijn om zo hier en daar eens een gezellige babbel te kunnen doen ;-)

      Verwijderen
    2. Ah ik zat er dus ook. Je hebt je ingeschreven bij mij ;-)

      Verwijderen
  14. Ik heb nog nooit zo'n mooi logopedie-schriftje gezien!! En als logopediste heb ik er al vele zien passeren ;) Knap!!

    BeantwoordenVerwijderen

pin it

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...