vrijdag 26 september 2014

Een magisch feestje ...

Zo soms is een mens inspiratieloos,
tot je er plots aan denkt dat één van je leerlingen
gepassioneerd is door goochelen 
en de perfecte entertainer is ...
Ik sprong een gat in de lucht 
toen hij "ja" zei voor een bende 9-jarigen!

Het idee van een goochelfeestje was geboren
en we konden aan de slag.

Een uitnodiging ...
(met een speelkaart die ze zeker moesten meebrengen
want die in een truucje kon gebruikt worden)


Een versierde feesttafel ...


 En natuurlijk een jarig feestvarken ...
Of hier beter een feestkonijn ;-).


Het verjaardagshemdje is er aangepast 
hemdjespatroon uit Ottobre 
in "Gingerbread-stijl".
Aangezien Joppe niet meer in de grootste Gingerbread past
ging ik op zoek naar een alternatief.
Hemdjes met hopen in Ottobre,
dus het was op zoek gaan naar eentje zonder rugpas
en kraag uit één deel.
Gevonden in Ottobre uitgave zomer 3/2012.


Het feestje was echt super!
De goochelaar goochelde erop los
en leerde de kids ook zelf
een drietal truucjes
wat ze geweldig vonden.
Ikzelf stond ook met mijn mond open
te kijken naar heel wat van de trucs!
Goochelen is echt zo magisch, 
maar het zit hem vaak in zo'n kleine dingen
dat de kinderen met een beetje oefenen
in staat zijn iedereen verbaasd te doen staan.
Wij goochelen hier in ieder geval 
naar hartelust verder thuis.
En iedereen die hier binnenkomt
krijg gegarandeerd een
goocheltruc voorgeschoteld ;-).

Ideetje voor wie zelf ook een goochelfeestje wil geven:
in de Action verkopen een "Magic kit"
voor minder dan 1 Euro ;-).
Het ideale cadeautje om de kids mee naar 
huis te geven en nog uren plezier 
te verzekeren!


22 opmerkingen:

  1. Wat een origineel ideetje! Mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoe cool is dat! Ik was net aan de komende pakjestijd aan het denken en dacht aan een goocheldoos voor de 8,5 jarige, misschien is zo een feestje dan wel de bekroning! Super tof!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker doen! De kinderen hier vonden het echt super! En op die leeftijd kunnen ze echt zelf ook al trucjes doen hoor!

      Verwijderen
  3. Een leuk thema voor een feestje!En een leerling die je feestje komt verzorgen is wel cool!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Superleuk! Vooral dat ze dan thuis ook verder kunnen spelen, magisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow, prachtig hemdje en ik kan me voorstellen dat het feestje supercool was ! Ik geloof trouwens dat ik ook al eens met open mond naar die goochelaar heb staan kijken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super! Origineel thema, moet ik onthouden voor de metekindjes. Kleine obsessie voor goochelen daar ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super feestidee ! Die kids zullen zich geweldig geamuseerd hebben !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooi hemdje!! En wat een fantastisch feestje, die moet ik onthouden

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super en een knap hemdje!
    Wat een schitterende ideeën heb jij toch weer telkens opnieuw!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel tof Hilde, ook jij hebt weer de meest magische trucs uit je hoed getoverd!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtidee! Heb ik net gepind voor mijn zoontje!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gij moet professionele organisatrice van feestjes worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Enne ... is die leerling van jou te boeken ??? Zo'n superfeestje zou hier ook wel scoren hoor ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik wil het hem altijd vragen als je daar eens een goochelfeestje wil geven! Laat maar iets weten! Groetjes!

      Verwijderen
  14. Wat een leuk idee,
    wat een leuk inkleding (zowel de feestzaal als jarige :-)
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  15. leuk thema.Ze hebben waarschijnlijk heel veel plezier gehad

    BeantwoordenVerwijderen

pin it

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...