woensdag 29 maart 2017

Vraag het aan Singer


Voor wie nu denkt dat ik even mijn tel kwijt ben,
ja, ik beken, 1 blog per week
bleek net iets te hoog gegrepen.

Niet dat er niets te bloggen viel,
nee,
soms is de week net een dag te kort
en die dag is dan net de dag
waarop ik absoluut wou bloggen :-).
Maar ik blijf ambitieus,
een jaar heeft 52 weken
en wie weet haal ik dat aantal
nog tegen eind 2017 :-).

Vandaag stel ik jullie graag een boek voor
dat eind 2016 in de winkel verscheen:
een boek van het Singeratelier,
uitgegeven door Lannoo.

Geen paniek,
buiten het feit dat alle afgebeelde stikmachines
 in het boek Singers zijn,
kan iedereen met welk ander type machine ook 
met dit boek aan de slag.

Ik was direct fan van dit boek,
niet alleen voor mij,
maar zeker ook voor mijn leerlingen die op school
2 uur per week seminarie stikken kunnen volgen.

Het boek bevat 150 vragen: 
van de meest basic vragen (hoe naai ik recht)
tot vragen over paspellint (direct toepasbaar op eenvoudig project),
vragen over naaitechnieken (rits, naden, smocken),
vragen over fournituren, de naaimachine zelf, types stof, ...
Bovendien staan er in het boek
een aantal leuke DIY-projecten
die weinig werk vragen,
maar met een geweldig resultaat!

Wat ik persoonlijk het leukste deel van het boek vind
zijn de versteltechnieken.
Ideaal voor leerlingen
als hun rok wat te lang is,
of hun broek best wat smaller mag,
of het kraagje op een hemd hen stoort en eraf mag,
of de jeansshort een rafelende rand vraagt,
en zo kan ik nog even doorgaan!

Ook collega's vonden de weg naar ons Stofkot
en een retouche-atelier werd geboren :-)








Geen opmerkingen:

Een reactie posten

pin it

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...