maandag 8 augustus 2011

Cadeautjes ...

Aangezien ik volop bezig ben met een aantal dingen voor de doop die voorlopig nog "top secret" zijn, maak ik van de gelegenheid gebruik om mijn blog eventjes aan te vullen met een aantal dingen die de voorbije maanden gemaakt zijn om anderen gelukkig mee te maken ...

Het begon met de bloemenbroche waarvan je de fantastische uitleg hier kan vinden.



Toen Jenne zijn eerste communie deed wou hij graag een centje. Het is altijd leuker om toch voor een toffe verpakking te kunnen zorgen hé, vandaar dit knikkerzakje.

Op het einde van het schooljaar kregen de juffen van Joppe en Warre dit (multifunctionele) zonnebriltasje met bijhorend tekstje: (voor juf Daniëlle werd de tekst natuurlijk wat aangepast :-) )

Lieve juf Els,

Op het einde van dit schooljaar
krijg je van mij dit zakje…
Ik ben er zeker van dat je
vanalles hebt om erin te stoppen…

… een zonnebril,
want je was iedere dag een
zonnetje voor mij
potloden en stiften
want hiermee kon je toveren en leerde
je mij prachtige kunstwerkjes maken
pleistertjes
want die had je toen ik mijn teen
pijn gedaan had
… een zakdoekje
want daarmee droogde je mijn
traantjes als ik het moeilijk had
… een telefoon
want je kan luisteren en
vertellen als de beste

En ik stopte er voor jou een ballon in,
omdat ik het iedere dag een feest vond
om bij jou in de klas te zitten en ik nu
na zo’n fijn jaar kan wegvliegen naar
de tweede kleuterklas!

Dank je wel, lieve juf Els !!!


De uitleg voor dit zakje vond ik bij haar.

Ditzelfde model heb ik qua afmetingen wat aangepast om een zwemzak te maken voor een kameraadje van Joppe.
En op dezelfde blog vond ik ook de tutorial om deze broodmandjes te maken voor Ellen en Stijn die op 9 juli in het huwelijksbootje stapten.
En dan nog een kindercadeautje. Aangezien ik hier altijd rondliep met de draagzak met Jutta erin en een handdoek met wasspelden vastgestoken voor Anjelien haar pop eigenlijk maar een tijdelijke oplossing was, besloot ik haar eigen draagzak te maken voor Annabelle, haar popje. Er werd een vlindertje op gezet omdat dat ook haar symbooltje op school was ... Mijn jongens mochten de draagzak eerst even uittesten en hadden al spijt dat ze die daarna moesten afstaan :-).

En tenslotte heb ik ook mijn mama gelukkig gemaakt met drie nieuwe kussens ...
Ah ja, en dit was ik bijna vergeten... Een setje voor ons Katrien met een bloemig stofje dat super bij haar past (allé, dat vind ik toch ...)


4 opmerkingen:

  1. wat een bezige bij é ... allemaal leuke leuke spulletjes!! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nathalie vertelde 't mij al, jij zit echt niet stil hé! Zo'n mooie dingen allemaal, knap!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mercikes griet! Ik hoorde via Nathalie dat je ook bezeten bent van de stikmikrobe en gestart bent met een blog! Tof hé! Zag je zondag bij Klinkers for kids in Brugge. Wel leuk om ook een gezicht te kunnen plakken op iemand die een berichtje stuurt!
    Groetjes en tot blogs!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Spijtig dat ik jou niet gezien heb op Klinkers for Kids, gelukkig heb je hier een foto op je blog! ;-) Bezeten, dat kan je inderdaad wel zeggen... Heb nog zo veel projectjes in mijn hoofd, maar zo weinig tijd helaas... 't Is zo leuk om te doen, en super om het resultaat te zien bij je eigen kindjes hé! En vooral als Stien er dan zo vaak voor kiest om een kleedje aan te doen dat ik zelf maakte, omdat ze het zo mooi vindt... En ja, sinds kort is alles ook te volgen op mijn blog... Ga gerust eens kijken! Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen

pin it

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...