zondag 9 september 2012

1 : 2 = 2 ...

Je ziet het volledig overgeschakeld op schoolmodus ;-). Vandaar ook terug héél wat minder tijd voor het stikmachien en het blogje maar toch hebben we hier niet stilgezeten ...

Onafgewerkte projecten werden eindelijk afgewerkt...
Zo kreeg ik vorig jaar (!!!) een rok van een vriendin met de boodschap: "misschien kan je met het stofje nog iets doen, want ik draag die rok niet meer ..." En inderdaad, er zat een hele hoop stof in door al die rimpels... (en het zwaard van zoonlief deed even dienst bij gebrek aan kapstok ;-) )

En die vriendin heeft twee lieve dochters, dus had ik gauw beslist wat er met de stof ging gebeuren...
Zéér profijtig knippen, boordstof want anders kwam ik zeker niet toe en ik fabriceerde iets A-lijnigs ... Dat alles gebeurde vorig jaar reeds en aangezien de rokjes toen nog te groot waren bleven ze in de kast liggen en deze zomer werd dan gekeken hoeveel de meisjes gegroeid waren en werden ze afgezoomd ...
Dus wat een recyclage ... 1 : 2 = 2 ;-)

De eerste officiële stikles is ondertussen ook een feit. Jaja, ik ga terug naar school en volg in avondonderwijs "Vrijetijdskleding", ideaal om eens deftig met tricot en anderen rekbare stoffen te leren werken. En ja, ik heb er echt zin, eindelijk eens leren hoe het echt moet ;-).

Het zetelproject ging van start, hopelijk krijg je hier ooit deftige foto's te zien ;-)

En tenslotte ... de stofjeskast werd terug aangevuld ... Vandaag ging ik naar het Stoffenspektakel en heb een paar schoon dingskes op de kop getikt. Ja, een aantal tricootjes voor de les ;-) en een paar hele mooie winterstofjes ...

Dus momenteel zit ik met een hoofd vol plannen, de tijd om ze te verwezenlijken die zoek ik tussendoor wel eens ;-)

24 opmerkingen:

  1. Amai, Hilde, echt ingehouden hebt gij u ook niet he, op het Spektakel? Bijna zo erg als ik ... Wel heeeel mooie stoffen gekozen, hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik weet het maar het waren echt wel koopjes hoor ;-) Dus op die manier kon ik mijn aankopen hier thuis wel verantwoorden ;-))))

      Verwijderen
  2. Mooie stofjes heb je gekocht! Het stofje van de rokjes is ook prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh... dat felblauwe stofje met de witte bloemekes is mooi!
    Ik zal toch nog maar eens naar het stoffenspektakel gaan binnenkort...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo super dat je daar nog twee zo'n leuke rokjes uitgehaald hebt ! En ge weet echt wel nog wat doen he !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. toffe rokjes, supermooie stofjes! veel succes met de zoektocht naar tijd... ik zou er ook wat willen vinden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke rokjes! Zoveel stofjes, zoveel ideeën en zo weinig tijd...ken het gevoel.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Twee leuke rokjes heb je ervan gemaakt en zo zie je het stofje veel beter tot recht komen dan in de oude rok!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hilde, knappe recyclage. Breng ik anders morgen ook eens een rokje mee...;-)?
    STIKjaloers trouwens op je koop, ik hoop dat ik vrijdagnamiddag vrij ben.. dan kan ik naar binnenkort naar Gent!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik heb nochtans bij jou ook al prachtige staaltjes van recyclage gezien hoor ;-). Vrijdag was bij mij no option, dus ik heb mij gisteren al kunnen uitleven ;-)

      Verwijderen
  9. Waw!! Inderdaad de stof heb je schitterend gebruikt en zo twee mensjes blij gemaakt! Super!! Je aankopen zien er fantastisch uit! Ben al benieuwd om de creaties die je met de stofjes zult maken, te bewonderen... En ik kijk heel erg uit naar de foto's van het zetelproject!!! Vele groetjes,x

    BeantwoordenVerwijderen

  10. wat een lekker rokje en leuke lapjes die vast ook weer mooie dingen gaan worden. Weet je al wat je gaat doen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik zou heel graag een manteltje maken voor dochterlief en de vlindertricot is voor het t-shirt in de naailes. De rest staat nog niet direct vast ;-)

      Verwijderen
  11. Wat mooi allemaal! ;-) Ik moet eerst nog redelijk wat afwerken van het 'to do'-lijstje vooraleer ik weer eens stof koop. Maar of ik die belofte kan nakomen...dat weet ik niet! :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  12. prachtig die rokskes!
    toch nog iemand die nie naar Genk ging,
    mor nor t stad ;-)
    k viel bijna stokstijfdood toen k biaisekes ging kopen:
    3m voor 90 cent astenblieft, in de Veritas betaal k daar 2,75 eurotjes voor!
    & schone stofkes gescoord natuurlijk ;-)
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ohh die stofjes worden vast mooie dingen. Dankzij blogland ben ik ook meer en meer aan recycleren aan het denken. En dit is in elk geval met een prachtig resultaat, tof! Veel plezier in de naailessen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi rokjes en zeer leuk stof gekocht... die wil ik ook wel!
    Lieve Groetjes,
    Marina

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ben 'via via' hier terecht gekomen en wat heb je een leuk blog! Ben direct volgster geworden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Die rokjes zijn geweldig! Veel schoner dan het origineel :) En kei vrolijk in combinatie met de groene boordstof!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Super - de rokjes zijn de max! Succes met de naailessen!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. die stof komt veel beter tot zijn recht nu
    ik vond het te warm om naar het spektakel te gaan, maar nu hoop ik maar, dat tegen dat ze naar mechelen komen, er nog iets over is :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. heel mooi!! De stof komt beter tot zijn recht dan in het volwassen rokje!
    Waar volg je naailes? Ik zit in het CVO-godelieve

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik volg naailes in dendermonde...(cvo-viva oost-vlaanderen)

      Verwijderen

pin it

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...