donderdag 27 september 2012

Vliegtuigfeestje - Part I

Gisteren moest ik toch even slikken, onzen oudsten, al 7 ... Wat vliegen die jaren! En over vliegen gesproken, de papieren vliegtuigjes die hier zo vaak door de lucht vliegen brachten mij op een idee... Joppe krijgt een vliegtuigfeestje!!!
Aangezien Warre op zijn 5e verjaardag autootjes meekreeg als tractatie naar school, wist Joppe direct wat hij wou: vliegtuigjes ... Even zoeken naar de juiste koekjes (de rollekes, boudoirs en smarties zijn van de colruyt en de pilootjes zijn berekoekjes van den aldi), glazuur maken met poedersuiker om te "lijmen" en bouwen maar ...



Patroon: Apple-hemd (Ottobre 3/2010)
En natuurlijk mocht zijn feestoutfit in vliegtuigsferen niet ontbreken. De ideale stof (Michael Millar, bij Van Marieke) kreeg ik pas vorig weekend in handen, dus het hemdje dat ik maakte was de meest basic versie die ik ooit gezien heb ;-). Geen tijd voor zakje (maar hoeft eigenlijk niet met die print), geen gedoe met knoopsgaten maar drukknoopjes (ga ik nog doen, want is zoooooooooooooooo handig), geen vlieseline (heb ik wel wat spijt van in de kraag ...), niet overlocken waar niet noodzakelijk, ... Enfin, het is me gelukt, hij vertrok gisteren naar school met zijn gloednieuw hemd!!!                                                                                 





En zondag komt deel 2 van het vliegtuigfeestje, voor hem eigenlijk het belangrijkste, want dan komen zijn kameraadjes feesten!!!

Dus ... wordt vervolgd ;-) 

28 opmerkingen:

  1. Prachtig gedaan, in hou van je uitvoeringen en ja dat is soms slikken met kids, gaat zooo snel, geniet van die grote zoon van je en gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. jeetje wat een leuk hemd zeg!!! Gefeliciteerd!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een origineel idee! En zijn nieuwe hemd is echt super tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hiep hiep! Amai, dat is leuk gedaan die vliegtuigjes... binnenkort hier ook een vliegtuigfeestje, denk ik dan! Bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O wat ontzettend leuk allemaal! Wat een super idee met al die vliegtuigjes!

    BeantwoordenVerwijderen

  6. Proficiat met de zoon!!
    Superleuke traktatie!
    En een zalig hemd.
    Waar heb je de knopjes vandaan
    (die lukten bij mij hoegenaamd niet)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. goh, ik denk dat ik die in de veritas gekocht had (ik had die liggen, en weet het dus niet meer zeker, maar denk dat je die in de meeste naaizaken wel kan vinden) Het zijn er van Prym en ik gebruikte ook die speciale tang om ze te bevestigen en dat lukte goed hoor...

      Verwijderen
  7. Proficiat aan de jarige! Heel leuk die vliegtuigjes en een pracht van een hemdje heb je gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gelukkige verjaardag! Wat een knap ventje!
    Leuke traktaties en een prachtig hemdje!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gelukkige verjaardag Joppe!
    Die vliegtuigjes zijn echt tof! En dat hemdje, waw! Daar droom ik alleen nog maar van om dat te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Kijk eens naar uw knapperd van 7 jaar oud ! Is dat nu niet de max ? Hele gelukkige verjaardag voor Joppe !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw, echt origineel!! En hiep hiep hoera voor Joppe!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat een knappe zoon! en met zo'n schoon hemdje en de prachtige tractaties kon zijn dag zeker al niet meer stuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. dat heb je ongelooflijk knap gedaan! Toffe traktatie, die vliegtuigjes! Je moet er maar op komen,!!! Wauw!
    En zoonlief ziet er schitterend uit in zijn nieuwe hemdje!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel leuk Hilde!! Ge vliegt er weer vandoor! En zo een basic hemdje heeft echt wel iets, niet teveel fikfak en des te sneller af!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een stoere, knappe vent. Gefeliciteerd hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Amai zeg, dat zier er overheerlijk uit!
    Proficiat aan je zoon, knappe jongeheer!!! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Maar zeg, zoooo leuk! Die ga ik zeker onthouden (lees : pinnen). En ook een heel mooi hemdje, ik durf nog steeds niet ... Enerzijds ook wel bij gebrek aan patroon, maar het lijkt mij ook zo moeilijk !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik dacht dat ook hoor toen ik nog nooit een hemdje gemaakt had, en ik geef toe, het eerste duurt wel efkes omdat je alles nog moet uitzoeken, maar uiteindelijk valt het héél goed mee hoor! Gewoon doen, zou ik zeggen!!!

      Verwijderen
  18. Een fijne verjaardag aan de knappe jarige!
    Het gaat inderdaad heel snel!

    Heel mooi gedaan het hemd en de traktatie... je moet er maar op komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. waw knap, da stofke al dikwijls bezien ... nu: perfect voor da hemdje!
    & voor da schoon ventje!
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wauw!!!! Zo mooi allebei, zowel de traktatie als het hemd!!
    Geniet nog van de festiviteiten en een gelukkige verjaardag aan je zoon!! Bij ons is het zondag ook feest voor mijn zoon, maar die wordt er nog maar 2.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Gefeliciteerd met de 7 jarige! Knap gedaan de vliegtuigjes. Super leuke traktatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Superleuke traktaties en megacool hemd. Gefeliciteerd aan de jarige.

    Lieve groetjes,

    CreativEls
    http://koekjehaakjemaakje.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  23. een vliegtuigthema: superorigineel! tof hemdje ook voor die knappe zoon van jou.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Knap gedaan! En alweer een leuk idee voor een traktatie (je autootjes staan al op mijn pinterest!)

      Verwijderen

pin it

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...