donderdag 12 april 2012

Communiekleren: check!

Het begint zo stilletjesaan te naderen, Joppe zijn eerste communie. De kleren van ons communicantje zijn al efkes in orde. Niet zelf gemaakt (zag ik echt niet zitten) maar wel zelf gekocht.En nu wachten we nog steeds op een stralende dag om foto's te gaan trekken...

Ook de kleren van broerlief, mamalief en papalief zijn al in orde (ook zelf gekocht ;-) ). Dus bleef kleine zus over en aangezien ik toch wel iets zelf wou maken...

En dan werd het nadenken...
* een patroontje: veel gezien in knippie (maar vaak voor grotere maten vanaf 104, iets voor baby's naar mijn zin vond ik niet direct). Het peuterkleedje van Van Katoen speelt al efkes in mijn gedachten omdat ik dat heel mooi vind, dus besliste ik ervoor te gaan
* de stof: een constante bij de broers is wit, oranje en kobaltblauw... Op een dag verscheen dit stofje bij Vermiljoen en ik wist het direct, deze moest het worden. Helaas te lang gewacht met bestellen en alles was in een mum van tijd uitverkocht. Ik was zo gefrustreerd dat ik het bijna opgaf om zelf iets te maken... Gelukkig verscheen een paar dagen (of waren het al weken)  later op fb dat er nog een heel klein beetje van de bewuste stof was en toen zij dit zag was ze rap genoeg om het laatste anderhalve metertje voor mij te kunnen bemachtigen! Nog eens MERCI Fien!!!
* de knopen: eerst gekeken in de veritas - weer frustraties, want de buisjes die ik eruit haalde waren ofwel leeg, ofwel zaten er niet genoeg knoopjes meer in. En terug was zij er ;-). Ze tipte me hier eens te gaan kijken en ik vond inderdaad de perfecte knoopjes.

Bij die red-dit-communiejurkje-madam is er trouwens een kalfslederen give-away aan't lopen ;-)

En dit is het dus, Jutta haar kleedje voor de communie. Ze mag op die 5 weken wel nog wat verzwaren, want ik maakte maat 86 terwijl ze eigenlijk nog maar 80 draagt en 't is dus wat op 't grootste... Maar op 5 weken tijd kunnen kindjes veel veranderen, dus liet ik het maar zo!





 En nu op naar zaterdag! DE "Van Katoen"-dag. Daar ga ik mijn absolute favoriet van de Van Katoen-patroontjes maken, de Jacob-broek van haar! Een andere workshop die ik ga volgen is deze om de stempels te maken bij haar. Ik kijk er al naar uit!

13 opmerkingen:

  1. Heel schoon ! En volledig in lijn met je polkadot-voorkeur ! Dankzij Remihenri heb ik het aangedurfd een hemdje te naaien voor onze jongste ... knoopjes al gekocht, maar nu nog afwerken (alleen nog maar die knoopjes, en het komt er maar niet van). Ik heb wel de ambitie om een jurkje voor mezelf te stikken, maar wanneer ??? Ik spotte gelukkig wel al een alternatief :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schitterend kleedje, mooie kleurcombinatie! Veel plezier op Van Katoen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. super schoon kleedje! (zelf doen we niet mee aan kommunie's, maar ...) dit kleedje s super schoon,fantastisch NIET traditioneel!!! tot zaterdag ;-) liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 't Is prachtig! En een geweldig mooie stofkeuze!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi gedaan. Ze zal schitteren op de communie van haar grote broer!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Amai, dat is echt superschattig met die knoopjes en bolletjes. Past leuk bij elkaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw, echt prachtig! En zo'n leuke combinatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wateen prachtige jurk, ben er helemaal weg van. Helaas hier in huis geen kinderen meer die daar in gaan passen...!

    BeantwoordenVerwijderen

pin it

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...