woensdag 4 april 2012

En nu terug wachten op mooi lenteweer ...

Het mooie lenteweer van vorige weken deed het kriebelen om een eerste lenterokje te maken. Wat het zou worden wist ik al een tijdje want de knipmode van januari 2009 lag hier al efkes met een eenvoudige rok met plooi vooraan.

De stof lag hier ook al efkes. Groene gabardine van Koekepeertje en mijn absolute topper-stof met appeltjes van hier. Ik durfde er tot nu niet in knippen, maar laten liggen is ook wat zonde é. En als je de achtergrond van mijn blog ziet, inderdaad, ook die appeltjes ;-). Deze kwamen ooit uit de flow en ik had er absoluut geen idee van dat er ook stof van bestond. Tot ik bij Sloppop rokjes zag met deze stof. En waar het internet allemaal niet goed voor is é... wie zoekt, die vindt ;-).


Wat het patroon betreft, het was een rok met één bolleke, ik content, maar zag al vlug dat er wel wat aanpassingen zouden moeten gebeuren om hem toch een beetje deftig te laten vallen. Zo kwam er een rits in want anders zaten er twee knoopjes in de plooi vooraan, waardoor die plooi nooit mooi zou aansluiten. En ik herinnerde me haar uitleg om een plooi mooi af te werken, dus dat vond ik beter.



Joppe fotograaf van dienst en Warre die wilde leren hoe je moest omgaan met een diabolo ;-). Hoewel mijn fotograaf het beter kan dan ikzelf ;-)



 En nu hopen dat het vlug terug mooi weer wordt zodat ik hem kan dragen!!!

17 opmerkingen:

  1. Waaauw! Fantastisch rokje!
    En zo'n verrassing: die appeltjes tussenin !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh, zo leuk met die appeltjesstof erbij!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi! Mooi! En ik dacht net hetzelfde als Nienke: verrassend dat die appeltjes komen piepen :-). Fijn hoe je er je eigen twist aan gegeven hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel leuk afgewerkt met die appeltjesstof! Goe bezig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi!!! Wat een superidee om een (fantastisch) ander stofje te gebruiken in de plooi!
    En heel mooie groene gabardine... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig, en zoals meermaals al gezegd, benadruk ik ook: zo leuk die verrassende appeltjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik kan alleen maar beamen dat ik die appeltjes in de plooi geweldig vind!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Knap. Goed gezien om dat appelstofje als plooi te gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Reacties
    1. super leuk. Ik zeg dat is inspriratie!! ijn naaimachine moet eerst voor reparatie denk ik hmmm balen ik zou ook wel meteen aan de slag willen.

      Verwijderen
  10. zo eentje staat ook op mijn wenslijstje... Heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuke vrolijke rok, staat erg goed! Mooi gecombineerd met het rode vestje ook. En die appeltjesstof is echt heel leuk erbij!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het is echt een schoontje geworden, blij dat je het stofje ook gevonden hebt! Ik vind het heel erg leuk geworden die combinatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Superleuk rokje! Dat ga ik ook eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Schitterend! Super idee, die stoffencombinatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. knapknap!! staat nu op mijn nog to-do lijst, maar wel bovenaan na het zien van dit resultaat ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een leuke site heb jij en wat eenmooie dingenmaak je ik ga je zeker volgen.

    BeantwoordenVerwijderen

pin it

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...