maandag 27 mei 2013

De laatste twee lampjes :-(

Ze waren mijn favoriete ikea-stuk om als geboortecadeau te geven, de vierkante glazen lampen die van een gepersonaliseerd hoesje konden voorzien worden ...
Maar helaas, ze zijn er niet meer ...
 
Dus enerzijds met veel plezier en anderzijds met pijn in het hart maakte ik deze twee laatste exemplaren voor een broertje en een zusje. De inspiratiebron was terug het geboortekaartje ...



Binnenkort ga ik eens op zoek naar een waardig alternatief voor deze lampen ...
Ideeën zijn altijd welkom!

23 opmerkingen:

  1. Spijtig, ze zijn zo mooi! Ik heb je handleiding al twee keer gevolgd, maar dan met de Kvarna-lamp. Niet zo leuk als de Grono, maar het kan ermee door.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oei!!! Dan ga ik de 2 die ik hier nog heb staan zeker koesteren ;).
    Ze zijn wel weer heel mooi geworden!!!
    Hopelijk vind je snel een ander alternatief, want zou zonde zijn dat we ze niet meer kunnen maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zocht onlangs ook tevergeefs naar die vierkante lampen. Alternatieven? De KVARNÅ of de witte LYKTA misschien?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. die Lykta lijkt mij een goed alternatief... Bij die Kvarnaheb ik schrik voor schaduwstrepen door die verticale lijnen erin ... Zullen eens moeten proberen hé ;-)

      Verwijderen
    2. Schaduwstrepen zie ik niet echt, maar het is wel veel moeilijker om de hoesjes mooi strak te krijgen (lees: dat lukt mij niet).
      Ik blog er deze week nog over. ;-)

      Verwijderen
  4. Oei, zijn ze er er niet meer?! Jammer, want ook deze zijn weer prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, wat jammer! Ik wou dit geboortecadeautje al lang uittesten, en eindelijk was er nu een gelegenheid voor... Moest er een alternatief zijn, hoor ik het graag :-). Alweer 2 prachtige lampen, trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. jammer, maar deze twee vind ik alleszins al waardige afsluiters! hopelijk vind je snel een mooi alternatief!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ze zijn wel weer maar eens prachtig. Ik maakte er ééntje met de ronde versie van ikea...niet zo mooi als deze, maar het werkt en mijn manneke vindt ze nog steeds heel mooi
    http://kotkedei.blogspot.be/2013/03/bedtimestory.html

    BeantwoordenVerwijderen
  8. of misschien is de witte Lampan van Ikea ook een optie?
    sowieso heel leuke lampjes om cadeau te geven, hopelijk vind je een goed alternatief!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat jammer, ik heb er pas nog twee gekocht voor mijn meiden als die een nieuwe kamer krijgen! Want ik vind ze super van jou! Blij dat ik dat gedaan heb!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jou idee om ze te kleden is super maar jammer dat je de lampen niet meer kan krijgen :(

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zou ik hier een prille tiener plezier mee kunnen doen. Ze krijgt binnenkort een nieuwe kamer.

    Misschien zijn deze lampjes uit die andere meubelwinkel wel een waardig alternatief:
    Solo: http://www.weba.be/nl/catalogus/product/prod_493301.473/dep=108&facets=94738
    Slim: http://www.weba.be/nl/catalogus/product/prod_493301.471/dep=108&facets=94738

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. leuk, weba is dus ook een alternatief... Alleen jammer dat ze zoveel duurder zijn dan die van de ikea hé ...

      Verwijderen
  12. Op volgende site kan je de Ikea lampen nog kopen maar deze zijn wel duurder ...
    http://www.creatief4all.nl/product_info.php?products_id=5959

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik ga het proberen met de lykta van IKEA... wat denk je, gaat dat lukken??

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. da's voor de moment mijn alternatief dat op nr 1 staat. Moet wel lukken zeker??? In ieder geval het proberen waard!

      Verwijderen
  14. Wat gaaf!! Ik kende dit niet. Succes met zoeken naar een alternatief.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. OOOOW wat jammer voor je. Ik vond ze zooo leuk! Hopelijk komt er iets anders voor in de plaats bij de ikea!
    Groet,
    Soe

    lifebysoe.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik ben blij dat ik er nog 4 op reserve heb staan.
    Maar idd, heel jammer dat ze niet meer te koopt zijn.

    Deze exemplaren zijn trouwens prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik heb vernomen van een hele lieve mevrouw uit de ikea Gent dat de grönolampjes nog terug komen, we moeten enkel nog efkes geduld hebben :-)

    BeantwoordenVerwijderen

pin it

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...