maandag 6 mei 2013

Een knalgroene cambiedress

Toen we met de Tetterende Tiretten op weekend gingen maakten we een jurk. Twee opties, de chaperonnejurk van La Famille Victor of de Cambiedress. Ik koos toen de chaperonne, maar had daar achteraf dik spijt van. Het resultaat was precies een "bevallingsjurk" met stof die gewoon uit de plooi floept omdat er nergens in het patroon mogelijkheid voorzien is om die stof in de plooi vast te stikken. Enfin, een compleet fiasco, dat hier nog op een hoopje ligt in de hoop te kunnen recycleren tot rok...
 
En toen ik de toffe cambiedresses van mijn medetiretjes zag wist ik gewoon dat ik die ook eens ging proberen. In de paasvakantie sprak ik af met haar en terwijl haar lieve man voor het kinderentertainment zorgde gingen wij aan de slag.
 
Het resultaat is een knalgroene cambiedress, met gele paspel en knoopjes.


Ik werkte met licht rekkende stof en aangezien de paspel niet meerekt stond dat kleed vooraan net iets te ver open naar mijn zin, waardoor er een plooitje in gelegd werd en een beetje verdoezelwerk gedaan werd met twee knoopjes, die ik dan ook nog eens op de zakjes gebruikte als extra detail.

 Stof: één of ander winkeltje in het Eifelgebergte :-)
Bloem: Veritas
Knopen: Guy's naaicentrum
 
En wat is het leuk vriendinnen/familie te hebben die je in de watten leggen met juweeltjes :-).
Het zijn allemaal maaksels met als basis een gele en groene collier van de Veritas, die volledig gedemonteerd werden. Het armbandje samenstellen kon ik nog net zelf ;-), maar dan een hele dikke merci, Christine, voor de oorbellekes en mijn lieve schoonzusje voor de ring!
 

53 opmerkingen:

  1. Wat een mooie retrojurk! Het groen is het perfecte groen, echt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. helemaal geweldig, en slim opgelost met de knoopjes middenvoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi. En ik ben vreselijk jaloers omwille van dat weekendje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je resultaat is superknap! Je staat er écht goed mee!! (en ik stikjaloers...) maar je geeft me weer een kriebelboost om toch nog eens iets voor mezelf te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. awel, annelies, gewoon eventjes wat verbouwingsstof wegblazen en een stofke van een andere aard bovenhalen zou ik zo zeggen! Ofwel kom jij eens naar hier met je kids en schakel ik mijn ventje eens in voor het entertainment :-)

      Verwijderen
  5. Zooo mooi hé! De Cambie dress is echt my all time favorite en in deze kleuren is hij ook de max!
    (En van dat gapende voorpand, volgens mij ligt dat aan het patroon. Ik heb hem nu al drie keer gemaakt, telkens voor andere mensen met een ander figuur en ook bij hen stond het te gapen. Ik los het op door het voorpand vooraf middendoor te knippen en dan van boven in een V-tje te stikken. Dan sluit het beter aan. Een tip voor je volgende versie, want ik ben zeker dat die er komt :-))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. merci voor de tip! De cambie nummer één in mijn ogen blijft nog altijd die van jou met die tulpjes (of andere bloempjes, met groen en roze) Die was echt supermooi!!!

      Verwijderen
  6. maar enfin... dat is gewoon kei-schoon!!! Dat wil ik ook wel zo'n cambiedress...!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel erg mooi kleed! En zo af met je nieuwe juweeltjes. Knappe madam! ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Supermooi! Doet me ook goesting krijgen in dat patroontje. En die knoopjes geven het nog een extra'tje.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Echt supermooi! Dat patroontje moet ik ook eens bestellen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Amaai Hilde, ik sta hier gewoon met mijn mond vol tanden ... zo mooi !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig! En helemaal af, met assorti juweeltjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hij staat u echt heel goed, 'helemaal Hilde'! Maar ge durft, zo foefelen met die knoopjes. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Chique ! Prachtige jurk en mooi af met die leuke juweeltjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Moet je geen foto's tonen van de andere jurk om je verhaal te staven...? Grapje! Deze cambi, geweldig. De kleur, geweldig! Je knoopjes, nog meer geweldig! En dan die leuke oplossing...moet ik verder gaan?

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Je bent een inspirerende dame hilde@home! :) een linkje meer dan waard!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een knappe, chique jurk ! Helemaal top ! En ook supermooie juweeltjes erbij !

    BeantwoordenVerwijderen
  17. En dan nog wel mijn lievelingskleuren gebruikt, prachtig gewoon, helemaal mijn ding! Chapeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wow, mooi en alles zo assorti! Knap gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wauwie .... dat zou ik ook super graag kunnen .. als je ooit een workshopke geeft of op één of andere manier nog eens samen zit en er is een plaatske vrij ... zou ik super graag de kneepjes van het vak leren ... Prachtig leuk formidastisch gedaan Hilde !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. olala, daar zou ik geld voor over hebben , moest ik dit prachtexemplaar tegenkomen in de winkel !
    SUPERSCHOON ! (en goed gedragen !)
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. super schoon seg!!!
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  22. OH MIJN GOD die is MOOOOOOOOOOI!!! Daar zou ik me ook wel eens aan willen wagen!!! Mooi gemaakt zo met dat paspeltje erbij en dat modelletje ... prachtig gewoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. super Hilde! Wanneer is dat volgend weekend dat ik er ook kan aan beginnen??? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Oh, het kriebelt zo om weer meer te gaan naaien. En als ik die jurk van jou zie helemaal! Fantastische kleurencombinatie ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Zo mooi!!! Ik moet toch echt aan dat patroon zien te geraken.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. hohohohoh moet ik ook eens proberen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een tof kleed! En die sieraden dan! De oorbellen vind ik het leukst! Zeer geslaagd!
    Groetjes, Nancy (stikplezier.blogspot.be)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Maar wat is dat weer schoon geworden seg! Ik ben fan! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. supermooi & de sieraden ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hey Hilde @ home,

    Mooie jurk! Leuk en inspirerend ideetje van de juwelen :) Kan je inderdaad veel mee doen.

    Met creatieve groetjes,
    Het hele Veritas-team

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wauw! Een heel mooi jurkje! Vanwaar heb je het patroon? :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je kan het patroon bestellen via internet (cambiedress eens google-en) en in sommige stoffenwinkels verkopen ze het ook hoor. Ik mocht het lenen van een vriendin ;-)

      Verwijderen
  32. Hij is prachtig!! leuk ook die knoopjes! heb het patroon ook in huis n u nog beginnen:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Oh man, wat een mooie jurk! En een geluk dat het wat open stond van voor, want die knoopjes zijn super! De kleurencombi is ook prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. O,waauw ... das een super knap kleedje en die knopen en juwelen maken het helemaal af. Super!

    BeantwoordenVerwijderen

pin it

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...