vrijdag 10 mei 2013

Een meeneem-autospeelmat...



 
Een jarig metekindje krijgt altijd iets extra hé ...

Als broertje van twee zusjes wou ik hem echt een jongenscadeautje geven. Ik maakte een autospeelmat, waarin de autootjes konden geparkeerd worden en die oprolbaar is om mee op stap te nemen ...
 
Vooraleer cadeau te geven mochten mijn jongens hem eens "uittesten" ;-)
 
 
 

 

Stof:  Stoffenspektakel
Eén van de tetterende tiretten bestelde die eens mee voor mij en die ligt eigenlijk
al superlang in mijn kast te wachten op een jongensproject ...
 
Patroon: zelf







47 opmerkingen:

  1. Dezelfde stof gevonden op stoffenspektakel Hasselt, VJ 2013 :o) Hetzelfde projectje gemaakt (fleeche ondergrond) voor micromachientjes (kleine autootjes) voor bij MoekeVake, maar niet zo mooi als die van jou ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die Vroemmm... doet het hem helemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoera voor de jongensmama's onder ons! Dat is een supertof projectje! Ruig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk idee. Hier geen jongens in huis maar als ik ooit nog een cadeau mag maken voor een jongen dan weet ik het voorbeeld te vinden. Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super idee, al helemaal met die stof!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Waanzinnig leuk! Ga ik zeker onthouden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zoals gewoonlijk , wonderbaarlijk mooi ... je bent een echte krak !!!
    liefs ,
    bie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super super tof!!Eentje om te onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. 't is weer schoon tot in de laatste details, je metekind gaat daar zo veel plezier aan hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wow zo handig! k ga deze zeker onthouden want ik heb hier een jongetje lopen die ook zo zot is van autootjes en die overal meesleept (meestal in mijn handtas)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Kei mooi gedaan ! Een geweldig idee ! Je metekindje zal er heel veel plezier aan beleven !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Super zeg, ik ben hem direct gepind!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wauw super! Echt ideaal cadeautje voor een jongen, want vind dat altijd zo moeilijk toffe jongenscadeautjes vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oooooo dit is zo fantastisch gevonden!!!! Maak je ze op bestelling??

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Supertof gevonden, vooral het meeneem-aspect! Netjes bijeengerold, vertrekkensklaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoe cool, daar gaan ze uren plezier mee beleven!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Fantastisch! Veel jongetjes zullen hier jaloers op zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Supercool! Als je die stof nog eens tegenkomt mag je me gerust een meterke meebrengen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. En zo tot in de puntjes afgewerkt dat er zelfs aan genummerde parkeerplaatsen werd gedacht !

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik deed van Copy - Paste en maakte een kaartenhoudertje net zoals jou. Bedankt voor de tutorial. Er staat een link bij mijn blogpost: http://curlupkids.blogspot.ae/2013/05/gelukkige-verjaardag.html

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Goed cadeau! En wat een super outfit hieronder!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wauw, wat leuk!
    Met 2 jongens in huis zou dat hier ook wel in de smaak vallen.
    Deel je het patroontje toevallig? Ik zie niet direct hoe het afgesloten wordt zo mooi op rol ;-)
    Groetjes Frullemieke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. moest ik een patroon hebben zou ik het zeker delen, maar was zo een last-minute cadeautje op 't gevoel, dus heb niets van afmetingen en dergelijke opgeschreven. Als ik er nog eens eentje maak, noteer ik, da's beloofd!

      Verwijderen
  23. Heel leuk gedaan. Zou je kunnen uitleggen hoe je de handvaten hebt bevestigd? Bestond je buitenstof uit twee delen misschien?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, ik werkte met de buitenstof in één stuk en heb daarop (na eerst proberen en toerollen) de tassenband op de juiste plaats bevestigd.Precies ovaalvormig gelegd en alles vastgestikt, behalve de handvaten. Dus eigenlijk maak je gewoon een rol door de zijkanten naar binnen te plooien en nadien gewoon op te rollen.
      Hopelijk geraak je daarmee wat verder :-).

      Verwijderen
    2. Heel leuk gedaan en momenteel bezig met de uitwerking van ons eigen exemplaar. Maar ik heb nog een paar vraagjes: zit de tassenband op de korte of de lange zijde van de stof?
      Uit de foto's kan ik afleiden dat 1 handvat aan de rand van het autodoek zit, zit het andere handvat dan ergens in het midden? Of heb ik het mis.

      Verwijderen
  24. supermegacool seg! Als je terug weet vanwaar die stof komt, geef dan maar een gil!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik was opzoek naar zo'n toile ciree plantenhangding patroon/uitleg... kom ik hier op uit! WHAAAAAAAAAAAAAAAAAWWWWWWWWWWWWW
    Wat zou ik mijn zoontjes hier ook een plezier mee doen.
    Maar... wat een tegenslag dat je niet weet van waar de stof kwam anders had ik al direct enkele metertjes besteld! Daarom start ik nu de zoek toch naar plattegrondstof en laat dat plantenhangding maar voor wat het is.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ooh, wat zou ik dat stofje ook graag vinden! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Dames, ik vond dit ook zo'n geweldig leuk idee, dat ik het bij mijn favorieten geplaatst heb. Nu was ik daarstraks op't stoffenspektakel in Antwerpen en daar kwam ik het geweldige stofje tegen! Direct een metertje van gekocht, maar nu al spijt dat ik er niet meer van bij heb! Er waren al zéker 2 kramen met dit stofje! Allen naar't volgende spektakel dus! Zeg Hilde, heb je iets tussen de twee stoffen gestreken of gestopt? Om het warmer te maken of steviger? En het oprolsysteem gewoon katoen of een soort lint? Alvast bedankt voor jouw geweldige ideetjes elke keer weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. ziet er super uit! Er ligt hier een stofje te wachten (gekocht bij Lieselove) maar nu toch een beetje schrik om er aan te beginnen. Heb je iets tussen de 2 stoffen gedaan om het steviger te maken?
    Het oprolsysteem is echt super, alleen weet ik niet goed hoe ik daar aan moet beginnen. Heeft er toevallig al iemand een goede tutorial van?

    BeantwoordenVerwijderen
  29. bestaat er hier nog geen tutorial van? Zouik super handig vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je kan een all-in-pakketje kopen via mijn DIY-shop : http://hildeathome.weebly.com/diy-shop.html en momenteel staan er ook twee workshops op de planning om de autospeelmat te maken ;-).

      Verwijderen

pin it

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...