vrijdag 2 november 2012

Winterproof ...

Belofte maakt schuld! Mama beloofde aan haar jongens om iets voor hen te maken in de vakantie ...
Ze kregen allebei een muts en sjaal in stof naar keuze.



Warre koos een monsterstofje dat ik lang geleden bij Vermiljoen kocht. De binnenkant van de muts is fleece (de muts is ook omkeerbaar, maar dat vindt Warre niet zo zacht ;-) ) en er werd een soort thermische wattine tussen gestoken voor extra warmte. Het patroon en de tutorial van zijn model vind je hier (alleen werden de drakentanden weggelaten ;-) )












 
Joppe, onze legojongen, moest ook niet lang twijfelen. Het werd de legostof, die ik hier ook al gebruikte voor een vestje. Het model werd de pilotemuts en komt uit het allernieuwste, prachtige boek van Griet en Lies
Ik tekende extra naadwaarde bij omdat het een muts werd voor een 7-jarige, maar aangezien het rekbare stof was, was dat eigenlijk niet nodig, ik heb er achteraf nog een elastiek moeten insteken achteraan ...



32 opmerkingen:

  1. Dat ziet er lekker warm uit!! Heel mooi en goed gelukt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zeer mooi! Die stofjes doen het hem wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi gelukt! Ziet er zalig warm uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schoon, dat wintergerief !
    Maar ik smelt vooral weg bij die laatse 'broederliefde'- foto : PRACHTIG !
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Totaal verschillende smaken, en toch twee prachtjongens met dito mutsen en sjaals. Nog een reden om Stof voor durf-het-zelvers in huis te halen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi, heb ook net iets gemaakt uit het boek.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die zijn supermooi! En die laatste foto, zo lief.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super mooi! Alle twee de mutsen!
    Die laatste foto *smelt*.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig gedaan. Ik heb dit gepind en ga dit ook eens uitproberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. knap seg, die stofkes zijn kei tof!
    & inderdaad die laatste foto s er ééntje om uit te vergroten, in te kaderen
    & dan de living in dat iedereen het zien kan: super!
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lekker warm, en super mooie stofjes! Zou ik ook nog voor mijn meiden??

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik denk dat deze wel voor alle leeftijden kunnen! Het stofje bepaalt uiteindelijk alles é! Dus doen, zou ik zo zeggen ;-)

      Verwijderen
  12. Echt dé max !!! Onze jongens zul je binnenkort ook alleen nog maar zien met hun lekker warme pilotenmutsen op hoor ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat mooi! Je jongens hebben ook wel smaak zeg! Tof gemaakt, laat die winter maar komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Amai, zo hip zeg! En die legostof is wel super hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel mooi... heb je dat met de overlock gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. neen, ik heb ze volledig met het stikmachien gemaakt. Ik hou niet zo van al te veel bochtenwerk met de overlock ;-)

      Verwijderen
  16. Oooh, die laatste foto is echt eentje om in te kaderen, zo mooi!!!
    Zie hoe content ze zijn met hun winteraccessoires!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Superleuk zeg! Laat maar komen die vrieskou!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. ooooh die pilootmuts zo zalig!! het patroon is al geknipt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hej Hilde, ik wil de pilootmuts maken voor een 8jarige hfdomtrek ongeveer 55 cm, zou ik extra naadwaarde moeten rekenen? (zou in fleecestof zijn) virginie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goh, Virginie, dat is moeilijk in te schatten hoor. Aangezien fleece wel goed rekt is het denk ik niet nodig. Wat ik wel ondervind bij mijn 7-jarige nu hij de muts vaak draagt is dat de muts nogal hoog staat (voorhoofd is niet zo bedekt). Moest ik ze opnieuw maken zou ik het patroontje toch wat aanpassen zodat de flap vooraan ietske lager komt... En ik heb aan de oorflappen achteraf ook nog een lintje bevestigd omdat de muts durfde afwaaien als zoonlief aant lopen was.

      Verwijderen
    2. hmm zal voorhoofdflap beetje langer maken | vond dit ook al beetje op jouw foto| en mss ook met lintje werken, thks, benieuwd of h gaat lukken ;) 4ginie

      Verwijderen
  20. Is this pattern available?

    BeantwoordenVerwijderen

pin it

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...