woensdag 26 december 2012

Potjes geluk ...

Twee dagen voor kerstdag verplicht erwtjes en worteltjes en perziken uit blik op het menu ;-) ... En dat omdat mama conserveblikken nodig had.


Deksel eraf, goed uitwassen, mooi papiertje erop, deurkastknopje op het deksel, gekocht in de gamma (hier werd de hulp manlief ingeschakeld om een gaatje te maken in het deksel), sticker op het potje, koekjes bakken met de kids en in plaats van een bloemetje gingen er gelukspotjes mee naar de feesttafels ...


Let wel op, zonder hier reclame te willen maken, maar wij hebben een blikopener van tupperware, waardoor de deksel eraf gaan, zonder dat je nog snijdende randen hebt! Anders zou dit een beetje te gevaarlijk zijn!


Ik wens jullie ook alvast een potje vol GELUK voor het nieuwe jaar!

65 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Wat een leuk idee om het mooi papier van bij Kruidvat te gebruiken!

      Verwijderen
  2. Knap idee! Dat hebben de 'pakjeskrijgers' ongetwijfeld heel hard kunnen appreciëren, niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel tof, en ik vroeg me al af of je de tupperware blikopener dan wel in huis had ;-)
    KNAP

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super leuk idee en mooi gemaakt! Prettige feestdagen!
    Groetjes madame volt

    BeantwoordenVerwijderen
  5. leuk idee! Ik ga voor spaghettisaus, die perziken uit blik zijn zo ons ding niet, champignons meer...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die zijn leuk zeg ! Fijne eindejaarsfeesten toegewenst !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, je weet al wat ik ga zeggen, hé: opnieuw zo origineel en mooi! Het papier heb ik me op jouw aanraden ook aangeschaft. Ik heb het reeds gebruikt om de geboortekadertjes van A en J in te kaderen!
    En ook voor jou en je hele gezin een boordevol potje geluk gewenst voor 2013!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Haha, superplezant !
    Ik wens jullie ook ne grote pot vol geluk voor 2013!
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh wauw! die zijn mooi :)
    Het papier is super!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ze zijn prachtig! Het deurkastknopje is een geweldig idee!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. awel sé, daarom wil ik die blikopener ook al nen tijd :)
    heel mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel erg leuk, een super idee!
    Fijne kerst!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ooooh wat een prachtig idee! Echt super mooi!! Fijne kerst

    BeantwoordenVerwijderen
  14. toffe blikken - hier ook kerstkoekjes om uit te delen en zelf op te snoepen!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Héél erg leuk gedaan!!! Voor jou en je gezin ook héél veel geluk in 2013 :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. heel leuk,komt ook op mijn to do lijstje!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel tof gevonden, lang leve blikken!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zo mooi je moet er maar opkomen.
    Tof gedaan!

    Fijne dagen!
    Marina

    BeantwoordenVerwijderen
  19. leuk idee, ik pin hem meteen op mijn geheime bord op pinterest; voor kadootjes in de toekomst...
    Een pot met geluk kunnen meer mensen gebruiken.
    En de blikopener; ik zou willen dat ik dat eerder wist!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wauw wat is dit leuk! Ook ik heb hem gepint, maar ben niet de eerste begrijp ik :) En wat een super papier, ik ben ook naar de kruidvat gesprint, maar helaas niet kunnen vinden :( Ik word er wel helemaal vrolijk van, super!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Waauw Hilde! Knap.
    Waar haal jij dit prachtig papier?

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Onvoorstelbaar, waar haal jij die prachtige ideeën toch altijd!! Ik heb voor het verjaardagsfeestje van Stien ook zitten knutselen met conservenblikken en kruidvatpapier (pennenpotjes met vlinder, een foto staat op m'n blog), maar met dat dekseltje, dat is toch wel een schitterend idee! En die tupperware-blikopener is geniaal hiervoor hé! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Supermooi, zo schattig! Ik wil ook kruidvatpapier en een blikopener van Tupperware!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Zo mooi! Echt een heel leuk ideetje.
    Ik word altijd zo vrolijk van je maaksels. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Potjes geluk om weg te schenken... dat vind ik zo'n mooie gedachte! En ze zien er dan ook nog eens schitterend uit... ik heb hier alvast weer wat inspiratie opgedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Amai, dat is goed gevonden! Prachtig zeg, toch ook keileu

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Keileuk om te krijgen, wou ik nog zeggen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ze zijn echt geweldig! Super ideetje.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een fijne potjes, heel mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hier word ik blij van. Het zullen dus perziken worden volgende week :)

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Vree schoon, al heb ik dat van dat 'potje vol geluk' precies nog al eens gehoord? ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. da kan goe zijn ... Op pinterest zag ik ooit potjes vol geluk in de vorm van glazen bokaaltjes met vilten klavertjes vier in... Ook héél leuk ;-)

      Verwijderen
    2. hahaha, ik wou het toch eens checken... google potjes geluk en waar kom ik terecht ;-) Die van jou heb ik nu ook gepind zie ;-)

      Verwijderen
  32. Dat is echt een super idee! Nu moet ik alleen nog een blikopener van Tupperware ergens vandaan zien te halen want die van mij maakt dus wel vlijmscherpe randjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Die zijn écht zoooooooooooooooooo mooi!
    Ik wou je nog wel eens even vragen welke lijm jij gebruikt om het papier mooi op de blikjes te plakken én te houden!
    Alvast bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Véronique, ik deed dat doodgewoon met pattex! Ik hoop wel dat ze houden, want heb ze cadeau gegeven ;-)

      Verwijderen
    2. Vind ik leuk ! ;-)

      Verwijderen
  34. Super leuk, hoe maak je de deksel?

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Ziet er zooo mooi uit... en ik ben nog op zoek naar originele doopsuiker-cadeautjes.
    Misschien dat dit het wel kan worden: gevuld met lekkere snoep.
    Ik vraag me alleen af of het dekseltje gemakkelijk blijft liggen? Valt het niet snel scheef, of in het potje?

    Alvast bedankt voor de mooie inspiratie die ik kon opdoen!
    Groeten, Nadine

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Ik heb vorige week ook blikken bekleed maar heb zelfklevende folie en oude/niet gebruikte jeansknopen gebruikt.Je kan hier eens gaan kijken als je wil: http://ikmaakhetzelfnu.blogspot.be/2015/02/blikken-bekleden.html

    BeantwoordenVerwijderen

pin it

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...