dinsdag 11 november 2014

Een "buff" met 5-minutenhandleiding ...

Jullie kennen ze misschien wel,
de Buff's, 
lekker warm,
en met eindeloos draagplezier,
alleen vrij duur 
en voor een kieskeurige
madam zoals ik
niet in de stofjes
naar mijn zin ;-).

Dus ja, dan maken we
er maar zelf eentje, zeker.


En geloof me,
het kost u 5 minuten
om hem te maken,
het experimenteren van
hoe je hem kan dragen
duurt zeker 3 keer zolang :-).




Wat heeft u nodig?
* 50 cm tricot voor een kind
of 80 cm voor een volwassene.
* een overlock

Hoe gaat u te werk?
* Knip een strook van 40 cm breed uit de lap tricot
(voor een volwassen persoon iets meer)
* Leg je lapje (40 x 50 cm) dubbel langs de langste kant
 met de goede kant op elkaar zodat je een lap krijgt van 20 x 50 cm
* stik de lange kant dicht met de overlock en knoop de resterende
overlockdraadjes goed vast.
Wil je ipv knoopje leggen graag afhechten met de overlock,
kijk dan zeker eens hier.
(afhechten met de overlock gebeurt op een
andere manier dan met een gewone stikmachine,
want met een overlock kan je niet "terugkeren")
* Klaar (haalbaar in 5 minuten, niet?)

En ik hoor u nu denken, moeten bovenkant en onderkant
niet afgewerkt worden?
Neen, tenminste als je de goede kwaliteit van tricot gebruikt.
Als je de afgeknipte kant bekijkt en die rolt wat op, 
dan mag je zeker zijn dat deze perfect geschikt is voor dat project!


Even voor u samengevat :-)


21 opmerkingen:

  1. Leuk! Enne ... losse draadjes? Die kan je toch gewoon vasthechten bij het begin en op het einde?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hoor, je kan inderdaad ook vasthechten, maar ik weet niet of iedereen weet hoe dat werkt bij een overlock. En knoopje leggen lukt zeker voor iedereen, vandaar ;-).

      Verwijderen
    2. ;0) Bij Griet van Emma&Mona staat trouwens een duidelijke fototutorial.

      Verwijderen
    3. merci voor de tip, ik heb de link naar de afhecht-tutorial eens opgezocht en erbij gezet :-).

      Verwijderen
  2. Heel leuk!! We gaan er de komende weken veel zien verschijnen denk ik
    Dank u wel voor de tutorial!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inderdaad simpel! Eigenlijk schandalig dat die Buff's in de winkel zo duur zijn he!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Awel,ik ben al zolang ééntje aan het maken... Aan het wachten op een juiste kleur voering maar idd, zo kan het ook!!
    Dat stofje heb ik ook liggen, zou ik :-) ?
    Heel mooi hoor, bedankt voor de inspiratie!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Superleuk gedaan! En wat een leuke foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Toffe foto's! En leuke 'buff'. Ga ik zeker onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. mooie foto's.Ik maak ze ook af en toe als ik nog een restje over heb van tricot ( mijn dochter wilt geen kol aan haar trui en dan maak ik een buff en kan ze hem dan op die trui aandoen. Dan heeft ze het toch warm en als ze te warm is doe ze hem gewoon af

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik maakte er ook al enkele voor mijn wederhelft, dankbaar projectje en een stuk goedkoper!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geweldige foto's! Goed idee om er eentje zelf te maken! Moet/ga ik ook eens doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Schitterend, de prachtige foto's maken een simpel projectje héél speciaal! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. kan het ook met een gewone naaimachine?

    BeantwoordenVerwijderen

pin it

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...