dinsdag 14 juli 2015

DIY - douchemuts

Spetter spat ...
mijn haren worden toch lekker niet nat ...

Ideaal voor de kattewasjes
in de douche of in bad
na een dag lekker spelen
en vooral lekker vuil maken!
Om daarna zonder natte haren
in bed te kunnen duiken!

Jutta vindt het gekletter van de regen
op haar dakje in de douche
echt geweldig!
Onze jongens kon ik helaas nog
niet overtuigen
om ook een douchemuts op te zetten ;-)





Stof: Toile cirée van Petit Pan

Wil je er ook eentje maken? Ik leg het hieronder kort even uit...

Dit heb je nodig:
- een cirkel met diameter 50 cm uit toile cirée (gebruik een koordje)
- biaislint
- elastiek (meet de omtrek van het hoofd van je kind en neem iets minder elastiek)


Zo ga je te werk:

- Speld het biaislint vast op 6 cm van de rand van de cirkel. Let op dat je biais niet overlapt. Plooi de uiteinden naar binnen zodat beide kanten van het biaislint mooi tegen elkaar komen. Stik het biaislint vast. Zo krijg je een "biaistunnel".


- Rijg de elastiek door de "biaistunnel". Maak hierbij gebruik van een veiligheidsspeld. Als je rond bent stik je de uiteinden van de elastiek heel goed vast op elkaar.
Tip: speld op het ander uiteinde van je elastiek ook een veiligheidsspeld zodat je elastiek niet per ongeluk in de tunnel getrokken wordt.


- Verdeel de toile cirée mooi over de elastiek en de douchemuts is klaar.

10 opmerkingen:

  1. Hoe praktisch !! Dit heb ik onmiddellijk bewaard...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk zo'n badmuts! Zijn de fruitdeeltjes gewichtjes?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die fruitdeeltjes liggen hier ook, daarom dat ik kan antwoorden :) Het is speelgoed, voor het winkeltje, elk stuk fruit kan in twee gesneden worden - ze hangen aan elkaar vast met velcro. :)

      Verwijderen
  3. Maar handig zeg! Die zetten we op ons to do lijstje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Superschattig! Al kan ik me ook wel inbeelden dat het niet stoer is voor je jongens, echt een meisjesding he! Nu zijn jongensharen misschien ook wel sneller droog? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super handig, dat zouden onze meisjes ook wel zien zitten. Eens nadenken hóe ook super lang haar daar onder zou passen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Erg grappig. Ik denk dat je het als jongen met kort haar het ook niet echt nodig hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel leuk! Zelf een zoontje met schrik voor de douche, dus niet meteen nodig, maar ik kan me voorstellen dat het voor velen van pas zal komen!

    BeantwoordenVerwijderen

pin it

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...