vrijdag 14 augustus 2015

Nog een laat feestkleedje ...

Bij de grote kuis van het geheugenkaartje
van mijn fototoestel,
kwam ik nog een unblogged feestkleedje tegen.

Niet dat het een noodzaak is om alles te bloggen,
of om jullie na datum nog "lastig te vallen"
met een feestjurk die dienst deed voor een communiefeest ...

Nee, mijn blog dient voor mij ook
als naaidagboek,
waar ik eens in blader als ik zin heb,
of waar mijn kinderen later (hopelijk)
ook eens gaan neuzen
en dan vol heimwee terugdenken
aan hun kindertijd.
Het kan evengoed zijn dat ze op een bepaalde
leeftijd helemaal geen zin meer hebben
in handgemaakte mama-spullen,
en dat ze al zeker niet meer gefotografeerd willen
worden voor het wereldwijde web,
dus zal ik er nu maar van profiteren om 
nog wat kindergerief te bloggen ;-).

Deze jurk mocht in mijn naaidagboek
niet ontbreken.

Het bovenstukje is een variant op een bovenstukje
uit Stof voor durf het zelvers 2
(sluit met goudkleurige kamsnaps vooraan)
en de rok is een rechthoekige lap die ik rimpelde
en volledig voerde voor meer volume.
Want dat hebben kleine meisjes zo graag...
zwierrokjes!
Ook het bovenstukje werd gevoerd omdat 
er anders licht kleurverschil zichtbaar was.






Effen zacht roze - Modecoupon

9 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Wat een prachtige foto's heb je nog gevonden op je geheugen kaartje. Het zou zonde zijn deze niet op te nemen in jouw naaidagboek!

      Verwijderen
  2. Deze mocht beslist niet ontbreken! Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Groot gelijk om hem hier te laten zien...zo mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een schoontje!
    Zo gebruik ik mijn blog ook, vaak kom ik er nog eens kijken: wanneer had ik dat nu weer gemaakt of zo? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi, ik heb de blauwe variant van dit stofje gebruikt voor een Louisa voor mijn dochter. Voor mij is mijn blog ook meer een dagboek naar later toe van al mijn naaiavonturen. :-)

    BeantwoordenVerwijderen

pin it

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...