vrijdag 8 juni 2012

Een mamasha-tje ...

Phoefh, drukke tijden zijn het geweest, helaas niet in naailand... Er werden de laatste weken wat kleine projectjes (niets vernieuwends) afgewerkt MAAR over een aantal weken gespreid ook iets waar ik al zoooooooooooo lang naar uitkeek maar nooit durfde aan te beginnen, een jongenshemdje ...

MAAR toen kwam zij ... En niet zomaar, maar wel met een gans stappenplan, van patroon tot afgewerkt hemdje. Alleen was de timing van de sew-along niet zo ideaal voor mij :-(. Ze begon eraan een paar dagen voor de communie van Joppe en de eerste dag kon ik nog mee. Want het patroontje kiezen en knippen was al maanden geleden gebeurd ;-). Aangezien het stikmachien hier door "communieverbouwingen" opgeborgen was, moest ik passen voor de volgende lessen ;-). Ik pinde trouw alle dagen en volgde al mee door eens te lezen, maar pas vorige week kwam het echte werk er dan toch van...

Bij de tiretten was Karla aan hetzelfde projectje bezig, Sara Belle met de hemdjeservaring sprong ook bij en met de uitleg van mamasha erbij verliep het (bijna) vlekkeloos.

En hier is het dan, mijn eerste (en zeker niet laatste) jongenshemdje:


 
 Het stofje kocht ik ooit bij Vermiljoen.

En nu de foutjes (misschien waren ze jullie al opgevallen): het knoopsgat in de kraag is onbruikbaar en langs binnen is er een stukje dat niet overlockt is (oeps vergeten). Maar de buitenkant, daar ben ik wel fier op en da's 't voornaamste é...

Joppe was er in ieder geval héél blij mee en Warre heeft al stof gekozen voor zijn exemplaar. Maar dan wordt het de "Apple"-versie van Ottobre.



 En nu nog even de sew-along op een rijtje (zodat ik de volgende keer niet te veel opzoekingswerk heb):
* Patroon + knippen
* Voor- en achterpand
* Mouwen
* Kraag
* Afwerking

15 opmerkingen:

  1. Nog ne keer wauw! En volgende keer is ons knoopsgat in de kraag wel perfect!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. waauw, mooi! en zo'n mooi stofke! dat zou hier ook wel aanslaan bij die mannen van mij!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi hemdje en gelukkig dat je dat bovenste knoopje toch niet dicht doen hé. Ik heb ook zo'n exemplaartje liggen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Knap! Iets waar ik me voorlopig nog niet aan waag, maar ik heb dan ook geen zonen hé... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. en na Warre Ida??? :) supermooi hé

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind hem zo leuk! Staat hem prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo mooi, en dat stukje onderaan met ruitjes doet het hem, heel knap!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat was eigenlijk omdat ik net te weinig stof had ;-). Maar vond het achteraf gezien ook wel leuk ;-)

      Verwijderen
  8. Chique seg. Knap gedaan. Het staat hem heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Knap hoor Hilde! En vol bewondering....Mijn patroon is getekend en ben op prospectie gegaan, maar de moed zakt me in de schoenen. Ik heb snap niet veel van de kraag-uitleg en ik zit in de knoop met het knopenbeleg...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Echt prachtig ! En ik zei het al he, dat "karootje" vind ik helemaal de max, wat een prachtig (verdoezel)accentje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. super!!! wou dat ik ook al zover stond, maar een hemdje is momenteel nog iets te hoog gegrepen!

    BeantwoordenVerwijderen

pin it

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...