maandag 4 maart 2013

DIY: Verzorgkussen om op te genieten ...

Bij het maken van deze cadeautjes vroeg ik mij af waarom ik eigenlijk pas twee jaar geleden begonnen ben met stikken en niet 7 jaar geleden ...

Dan zouden er op ons verzorgkussen misschien ook gepersonaliseerde overtrekken gelegen hebben en onze kindjes misschien ook gepersonaliseerde bavetten gedragen hebben ;-)



Benodigdheden voor de kussenovertrek:
* stof: lengte + 36  X  breedte + 36  (of variëren met verschillende stofjes zodat je uiteindelijk ook deze afmetingen bekomt)
* elastiek (ik gebruikte er van 0,5 cm breed)

Werkwijze:
* Knip de hoekjes weg zoals hieronder aangeduid


* Leg de randen van de weggeknipte hoekjes met de goede kanten op elkaar (zie pijltjes figuur) en stik deze
* Maak de tunnel voor de elastiek door eerst 1 cm en daarna 1,5 cm om te strijken. Stik deze maar laat een kleine opening om je elastiek door te steken.
* Steek de elastiek erdoor met een veiligheidsspeld en naai de opening dicht

Extra: de naam flockte ik op een stofje dat ik met de kartelschaar afknipte, bevestigde met vlisofix en daarna ook nog eens vaststikte







21 opmerkingen:

  1. Wow, super! Ik vraag me soms hetzelfde af... gelukkig kunnen we dit nog maken als geboortecadeautje!
    Vraagje: hoe ga je te werk bij het flocken? Print je een lettertype af rechtstreeks op de flockfolie en knip je die dan uit om dan op de stof te strijken?
    Groetjes !
    http://stikplezier.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Op flockfolie heb ik nog nooit geprint. Ik print gewoon af en kleef het prentje of de naam met plakband op de flockfolie en snij zo uit. Soms teken ik ook door, hangt er een beetje van af waarvoor het is...

      Verwijderen
  2. Goh, Hilde mercikes voor de uitleg. Dit stond op mijn to do lijstje voor mijn zwangere vriendin. (en ook ik kan er voor bij mij thuis ook nog maken)
    Nu moet ik het niet meer uitzoeken hoe het moet.
    Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik stel me die vraag ook dikwijls...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Waauw, dat is echt superschoon! Dat ga ik zeker ook eens proberen! Jij hebt echt zoooooveel ideetjes, ik ben totaal fan van jouw blog! En gelukkig is het voor mij nog niet te laat voor al die babyspulletjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik herken de spijt, in een ver verleden zou ik al naailes gevolgd hebben maar toen mijn vriendin op de laatste knip afhaakte, deed ik dat ook. Heb er wel mijn les uit geleerd, als ik graag iets wil doen, dan kan ik me ook alleen inschrijven!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk zeg, ik heb hem direct maar even als favoriet op Pinterest gezet.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig!!!

    Staat ook op mijn to do lijstje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. herkenbaar gevoel ;) al is mijn jongste nog geen 3... maar dan maken we het voor andere boelekes hé ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. knap gedaan, zo'n plezante stofkes!
    zucht ook hier, was k mor vroeger begonnen met stofkes te verknippen ;-)
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hier ook hetzelfde gedacht. Mooi hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Is gepind! Kan ik maken van de overschot van de stof die ik kocht voor een vlinderdeken, om cadeau te doen. Bedankt voor de uitleg!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. supermooi hilde... weer een tof cadeau-ideetje erbij!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat mooi!! Ook ik ben pas actief gaan naaien nadat de kindjes wat groter groeiden.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ach Hilde, denk eens aan al die kleedjes, rokjes, broeken t-shirts die je nog zal maken!
    Maar 't is wel een heel mooi cadeau, geef je de pop ook weg?
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. neenee, annelies, daar zou jutta niet blij mee zijn ;-) Maar ik vond de kleurkes zo schoon passen bij de rest, dus mocht ze mee poseren ;-)

      Verwijderen

pin it

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...