maandag 18 maart 2013

Verjaardagsstoel ...

Geen kroon blijft bij Jutta lang op haar hoofd, maar wat is een verjaardag zonder kroon? Dan maar een kroon voor haar stoel ...
 
Ik maakte ze volledig uit vilt en ze past op Jutta haar eetstoel en de ikea-juniorstoeltjes van mijn jongens. Dus vanaf vandaag hebben de kinderen op hun verjaardag een heuse troon ;-)
 
Ik maakte nog een tweede versie als cadeautje voor de creche met de voorkant in toile ciree.
Voor wie er zelf ook eentje wil maken zet ik hier binnenkort mijn patroontje en de uitleg voor jullie.


En maar prutsen aan die bollekes ...


Bovendien bruikbaar voor prins en prinses carnaval ;-)


GELUKKIGE VERJAARDAG, LIEVE JUTTA!!!


En nu, hop, naar jarige nummer twee overmorgen ;-)

35 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee! heel mooi gemaakt! En natuurlijk gefeliciteerd Jutta!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh wat leuk! Ik heb alleen wat vlagjes kunnen hangen... Zoonlief-die-al-groter-is-dan-mij kan je niet meer blij maken met een kroon. Ik -mits de kleuren een beetje aan te passen- daarentegen zie het nog wel zitten, gezellig! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een geweldig idee! En van harte gefeliciteerd natuurlijk!
    Groetjes, Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een dikke proficiat voor Jutta! En wat een leuk idee die troonkroon, heel mooi.
    Bij ons zijn de jarigen net achter de rug, maar jammer genoeg voelt de zoon zich al te groot voor een kroon.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. een heel leuk idee! en hip hip hoera voor jou jarige meisje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel goed gevonden en erg leuk! 'k Vermoed dat er hier in september straks ook zo'n troon zal staan... :D Laat jouw werkwijze maar komen!
    Die kleine vilten kroontjes staan ook nog altijd superschattig op die kleine meiskeskopkes he! Zalig!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zulk een zalig idee! En alles assorti daar bij jullie: het behang, de stoel, Jutta. Mooi! Ik pin direct, want zelfs een bijna-18-jarige wil zoiets wel op haar feeststoel :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel leuk! Zou wel eens moeten nadenken hoe een troonkroon te pimpen voor een bijna 16 jarige...wie weet.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel leuk! Zou wel eens moeten nadenken hoe een troonkroon te pimpen voor een bijna 16 jarige...wie weet.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. de max! Er is er hier eentje serieus jaloers, dus kweet wat me te doen staat ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hardstikke leuk!!!!
    En natuurlijk van harte gefeliciteerd!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. WOW! Fantastisch! Zullen ze vast en zeker super vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heerlijk, zo'n eigen troon!
    En ze past helemaal bij dat leuke behangetje :) Gelukkige verjaardag Jutta!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig! Ik kijk al uit naar de handleiding. Ik hoop dat wij hier volgend jaar ook zo'n mooie troon hebben.
    Hoera voor de jarige!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Fantastisch!! Echt heel erg mooi!! Ik kijk ook mee uit naar de handleiding! Waar vind jij trouwens zulke grote stukken vilt?
    Nog veel verjaardagsplezier daar!! En hip hip hoera voor de twee jarigen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Barbara, in de modecoupon in Sint Niklaas hebben ze hele dikke vilt op rol (die ik gebruikte voor de achterkant) en waarschijnlijk hebben ze ook dunnere op rol. Mijn dunne vilt op rol kocht ik bij Moratex in Lebbeke ...

      Verwijderen
    2. Dankjewel voor de tip! Ik woon daar wel niet in de buurt, dus als ik dit ook een keer wil proberen, zoek ik misschien eerst best wat dichter bij huis, maar anders stuur ik m'n moeder er wel op af, want die passeert daar wel eens af en toe :-) Merci dus!

      Verwijderen
  16. Drukke tijden daar bij jullie precies ;-) Maar je hebt jullie kleine meid echt heel mooi in de watten gelegd !

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zo ontzettend origineel en mooi!
    Hieperdepiep voor Jutta!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. P R A C H T I G ..... hoe origineel ....
    en hieperdepiep voor Jutta !!!
    liefs ,
    biefrul
    bieke29.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wow gaaf idee! Mooi hoor! En natuurlijk gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Gefeliciteerd en wat een ontzettend leuk idee! Ik wacht op je uitleg!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. wauw, komt als geroepen! wij vieren hier binnen twee weken een derde verjaardag... Proficiat voor jouw jarige Jutta!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Proficiat!! HEt ziet er heerlijk feestelijk uit! Bij deze is het NOG leuker om jarig te zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wow wat een tof idee en zo mooi gemaakt. Hartelijk gefeliciteerd Jutta !

    BeantwoordenVerwijderen
  24. joepie, ik had dit idee al een tijdje in mijn hoofd wegens een gelijkaardige aversie voor kronen, maar nog geen duidelijk plan. heb ik bij deze dus al meteen gepind :-) ik kijk uit naar je handleiding. happy birthday voor de jarigen!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Waar kan ik de handleiding vinden? De kroon is supermooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. http://hildeathome.blogspot.be/2013/03/handleiding-stoelkroon.html

      Verwijderen
  26. Hallo,

    Wat een prachtige verjaardagsstoel.
    Je maakt toevallig niks op bestelling?

    Groetjes,
    Evi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Evi, momenteel stik ik niet op bestelling, omdat dit jammer genoeg niet te combineren valt met huishouden, job en het geven van workshops... De handleiding van de stoelkroon kan je hier terugvinden: http://hildeathome.blogspot.be/2013/03/handleiding-stoelkroon.html . Misschien kan je hier zelf mee aan de slag?
      Groetjes, Hilde

      Verwijderen

pin it

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...