donderdag 12 juli 2012

Meisjesmama ...

Vriendinnen, iedereen heeft ze wel, maar ik heb het geluk wel een supervriendin te hebben!!! En een vriendin die je zelf zo vaak in de watten legt mag op haar beurt natuurlijk ook wel eens in de watten gelegd worden hé.

We doen dingen die je als vriendinnen doet en da's bijvoorbeeld samen naar Petit Bazaar gaan. Daar kocht zij een heel mooi stofje bij Koekepeertje ... Ze heeft zoveel creatief talent (zo loop ik vaak te pronken met haar juweeltjes, ook mijn communiejuweeltjes waren van haar), maar het stikken laat ze aan mij over ;-)

En wat maak je voor een mama met twee lieve dochters, een echte meisjesmama dus ...  Rokjes natuurlijk ... Het model van mama is een A-lijn zoals ik er hier eentje voor mezelf maakte met boordstof en biais onderaan en voor de meisjes werd het een fronsrokje ... De superuitleg voor dit model vond ik op de blog van deze meisjesmama (toepasselijk, niet).


Het was wel wat prutsen met de rits want die moest tussen de stof en de voering komen. Het eerste fronsrokje kreeg een gewone rits (zoals meisjesmama het ook beschreef) maar ik was niet zo tevreden over het resultaat en vond hier een goeie uitleg om een blinde rits tussen stof en voering te krijgen. Het lukte iets beter, maar is nog bijlange niet perfect, dus ik gaf de raad mee de rokjes niet te grondig te bestuderen tussen voering en stof in de buurt van de rits ;-)

  



 En wat vinden meisjes nog leuk ... haarrekkertjes, dus werden er nog knoopjes overtrokken met stof en van een rekkertje voorzien. Dit idee zag ik hier.









De rokjes werden een tijdje terug al gemaakt, maar gisteren vond ik deze vrolijke foto's in mijn mailbox  ... En het kleinste meisje, daar is onze Warre zooooooooooooooooo verliefd op, voor haar waren de "strikcadeautjes" die ik een tijdje geleden maakte bedoeld ;-)





16 opmerkingen:

  1. Waaw, zo mooi en ook die haarelastiekjes die je er assorti bij maakte vind ik SUPER!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. aah hoe super!!! en lief van jou dat je je supervriendin zo in de watten gelegd hebt :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke rokjes en zo mooi verpakt. De foto's stralen zoveel vrolijkheid uit, leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De verpakking was echt knap. Maar de inhoud is nog knapper !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Petje af!
    Mooie fotootjes ook, en dat kleine meisje !!!!
    Je zoon heeft smaak ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie rokjes, en mooie en leuke vriendin+dochtertjes! (en dat laatste weet ik ook rechtstreeks :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een verwennerij voor de drie meisjes! Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat ben ik graag met veel plezier je meisjesmamavriendin! Dikke kus

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo'n leuke foto's van op het strand !!!! Je hebt dat super gedaan voor die vriendin en meisjesmama !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie rokjes bn stikjaloers iemand uit antwerpen of regio zoek stik vriendinnen snuk

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zoooo grappig, ik ben hier door je blog aan het bladeren en herken hier ineens drie bekende gezichten: K, A & L! De wereld is klein!

    BeantwoordenVerwijderen

pin it

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...